Det kan være udfordrende at navigere i komplekse projekter i et digitalt miljø – og samtidig skulle holde overblikket over dit team, opgaver og deadlines. Hvem gør hvad? og hvornår? Og hvor er de rigtige filer egentlig gemt? Vi har brug for al den hjælp, vi kan få. Det digitale miljø skal være en hjælp, ikke en modstander. Det er derfor vigtigt at vælge de rigtige softwares og værktøjer. I dette blogindlæg vil jeg gennemgå, hvordan vores cloud-baserede platform, 3DEXPERIENCE, kan hjælpe dig.
På 3DEXPERIENCE-platformen kan du nemt holde øje med dine projekter, ved hjælp af en lang række værktøjer, der er tilgængelige i Project Planner-rollen.
Kunne du tænke dig at være i stand til at oprette, administrere og automatisere meddelelser mellem opgaver og projekter?
Project Planner-værktøjerne giver dig nemlig mulighed for dette! Alle i dit team, der arbejder med det specifikke projekt, får en notifikation når de skal udføre specifikke opgaver for at holde tidsrammen for projektet – Risikoen for at overskride deadlines minimeres, da de ikke kan glemmes eller overses. Project Planner holder nemlig styr på dette for jer.
Du kan også vedhæfte de nødvendige filer til hver opgave. På den måde bliver nemmere for dit team at finde de korrekte filer der kræves for at løse en bestemt opgave.
Project Planner er den komplette løsning til dig der sidder med projektledelse, udover det førnævnte giver dette værktøj dig en lang række fordele.
Fordele ved at bruge Project Planner-værktøjerne:
• Lav en let forståelig projektplan, der kan bruges af alle i dit team
• Opdater ændringer hurtigt mellem alle involverede i projektet
• Optimer din tidsplan automatisk hver gang der foretages opdateringer og ændringer
• Få adgang til alle opgaver og vedhæftede filer direkte i SOLIDWORKS
Administrer dine opgaver og team med Project Planner
På 3DEXPERIENCE-platformen finder du Project Planner-rollen. Project Planner-rollen er en rolle, som giver dig adgang til to forskellige apps:
• Collaborative Tasks
• Project Planning
Project Planning-appen giver dig adgang til alle de værktøjer, jeg har beskrevet indtil videre. Samspillet mellem de to apps (Collaborative Tasks & Project Planning) gør, at du kan navigere frit på 3DEXPERIENCE-platformen og gør at du uden problemer kan integrere projektstyringsværktøjerne med dine opgaver og dit team. Dette er med til at give dig et nemt og brugervenligt overblik over alle dine aktiviteter på 3DEXPERIENCE-platformen, samt et overblik over hvor langt dit team er med et givent projekt.
Du kan have begge apps åbne ved siden af hinanden og administrere dine projekter på en nem og simpel. Du slipper derfor for at skifte mellem fanerne inde i Project Planning-appen og giver dig selv et godt overblik.
Nedenfor kan du se Project Planning-appen til venstre og Collaborative Tasks i højre side.
Giv dit team de rigtige værktøjer – og ikke mere
Project Planner-rollen, og de værktøjer der følger med, er bedst egnet til dem, der styrer og skaber projekterne. Det vil sige dig som opsætter forskellige opgaver, milepæle og notifikationer til om at den næste opgave er klar.
Det resterende af dit team vil få mere gavn af Collaborative Industry Innovator-rollen, som giver adgang til Collaborate Tasks-appen. Derudover får de selvfølgelig også adgang til alle de værktøjer, som de har brug for at deltage i projekter, i opgaver og teamwork.
Webinar: 3DEXPERIENCE Platform – Cloudbaseret projektstyring
Sådan opsætter du nye opgaver – Nemt og hurtigt
Det kræver blot 4 enkle steps når du skal opsætte en ny opgave:
1. Navngiv opgaven og tilføj en evt. beskrivelse.
2. Angiv et prioritetsniveau samt hvilke stadie opgaven er i.
3. Angiv start- og slutdato.
4. Tilføj de filer, der kræves for at kunne gennemføre opgaven.
Når et projekt og dets opgaver er blevet defineret, skal du blot klikke videre til “Schedule” for at administrere hvornår der skal komme notifikationer. På den måde kan du kan du sikre dig, at dit team arbejder på de rigtige opgaver, uden at spilde tiden. (Se den orange boks nedenfor)
Du kan også se hvis dit team har opnået en række milepæle i dit projekt (se den blå boks I billedet nedenfor).
Nem og effektiv projektstyring i skyen
3DEXPERIENCE-platformen er en cloud-løsning, der har alle de værktøjer du har brug for – og specielt til projektledelse. Project Planner-appen giver projektlederen adgang til en række meget effektive og brugervenlige værktøjer.
Spar tid når du opsætter projekter ved at lave tidsplaner, vedhæft filer og automatisere meddelelser & notifikationer. Få et overblik over dit team, deres fremskridt og deres opgaver, alt sammen på én digital platform. En digital platform, der tilbyder alle de værktøjer du har brug for, for at du kan sikre dig, at dit projekt er på rette vej og bliver færdig til tiden.
Dit team vil nå alle dets opgaver til tiden – Derudover får de et brugervenligt overblik over deres opgaver samt en nem måde at finde de filer, de skal bruge for at kunne arbejde med den specifikke opgave, som de skal løse.
Kunne du tænke dig at høre mere om, hvordan din projektledelse kan komme i skyen? Så kontakt os og hør mere.
Technical Specialist – Sweden