Support

Support

  Lennart Tinndahl Technical Consultant   Per 1. maj 2019 stoppede SOLIDWORKS med at udstede ’Home User licenses’, og fra 4. oktober 2019 vil det ikke længere være muligt at benytte sig af denne licenstype. Home User License var en ekstra licens, som firmaer kunne rekvirere, hvis de havde en netværkslicens og medarbejdere gerne ville

Læs mere

  Lennart Tinndahl Technical Consultant   I supporten får jeg jævnligt henvendelser om fejlmeddelelsen ”A journal file could not be created”. Der er heldigvis en ret enkel løsning på problemet, læs med her. Hvad sker der? Når SOLIDWORKS startes op får man denne fejl på trods af, at man kun har en SOLIDWORKS applikation kørende.

Læs mere

Windows opdatering 1809, som udkom for nylig, har desværre givet udfordringer for nogle SOLIDWORKS-brugere. Efter installation af Windows 1809 kan SOLIDWORKS i visse tilfælde ikke starte korrekt. Programmet stopper i stedet ved “splash screen” i forbindelse med opstart af VBA engine (“Initializing VBA Engine”). Dette problem er relateret til Microsoft VBA komponenter, som også benyttes

Læs mere

PLM Groups supportteam sidder hver dag klar til at hjælpe dig, hvis der opstår problemer med din konstruktion. Men af og til kan det være svært at forklare, præcis hvor problemet opstår, eller hvad der går galt. Derfor har SolidWorks udviklet et værktøj – SolidWorks Rx, som gør det lettere for os at forstå problemet og

Læs mere

OBS! Problemet er løst i servicepack 4.1, som kan hentes fra 23.8. 2017 I forbindelse med udgivelse af SOLIDWORKS 2017 servicepack 3 har vi tidligere skrevet, at der var et problem med CustomTools. Efter at have analyseret fejlen kan vi se, at CustomTools ikke forårsager problemet, men derimod forstærker det. Når SOLIDWORKS henter materiale og

Læs mere